Μείωση έως 3,7% στον αριθμό των πλοίων υπό ελληνική σημαία
Αποδυναμωμένος εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια ο ελληνικός εμπορικός στόλος, σύμφωνα με στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, μετά από σχετική ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Νίκος Κούζηλος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, που συγκεντρώθηκαν από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, ο αριθμός των πλοίων υπό ελληνική σημαία, συγκριτικά τα έτη 2012-2013 και 2011-2012, παρουσίασε μείωση της τάξης του 3,7% και 3,3% αντίστοιχα, ενώ η συνολική ολική χωρητικότητα για το χρονικό διάστημα 2012-2013 υποχώρησε κατά 0,3% έναντι αύξησης 2,5% για το 2011-2012.
Συγκεκριμένα, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου για πλοία 100 κ.ο.χ.(κόροι ολικής χωρητικότητας) και άνω, τον μήνα Μάρτιο του 2013 ανήλθε σε 1.932 πλοία, με συνολική ολική χωρητικότητα 43.932.408 κόρους, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2012 ο ελληνικός εμπορικός στόλος αριθμούσε 2.006 πλοία άνω των 100 κ.ο.χ. με συνολική χωρητικότητα 44.052.753 κόρους.
Τον Μάρτιο του 2011 ο ελληνικός εμπορικός στόλος εμφανίστηκε με 2.074 πλοία άνω των 100 κ.ο.χ, συνολικής ολικής χωρητικότητας 42.969.229 κόρων.
Όπως επισημαίνει ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, «καταβάλλονται συνεχείς προσπάθειες για την αντιμετώπιση των αυξημένων ποσοστών ανεργίας στη ναυτική εργασία» και στο πλαίσιο αυτό, σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας, εξασφαλίστηκε η συμμετοχή και ανέργων ναυτικών για την τριετία 2013-2016 στο «Σχέδιο Δράσης στοχευμένων παρεμβάσεων για την ενίσχυση της απασχόλησης και της επιχειρηματικότητας των νέων».
Σε κάθε περίπτωση, γενικότερη επιδίωξη του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι -όπως αναφέρει ο κ. Βαρβιτσιώτης- η προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, η διατήρηση και αύξηση των εσόδων από τη ναυτιλία και η ισχυροποίηση του διεθνούς κύρους της χώρας.
Στο μεταξύ, οκτώ βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με αίτηση κατάθεσης εγγράφων, καλούν τον κ. Βαρβιτσιώτη να καταθέσει στη Βουλή τις επιστολές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τις απαντήσεις που έδωσε η ελληνική κυβέρνηση στα ερωτήματα που τέθηκαν για τις φοροαπαλλαγές των ναυτιλιακών εταιρειών.
Σε απάντηση της αίτησης ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου επιβεβαιώνει την ύπαρξη της αλληλογραφίας, σημειώνει όμως ότι «στην παρούσα φάση διαβούλευσης με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τόσο για λόγους δεοντολογίας, όσο και για λόγους διαπραγματευτικής τακτικής, δεν κρίνεται σκόπιμη η δημοσιοποίηση των συναφών κειμένων».
Την αίτηση κατάθεσης εγγράφων είχαν καταθέσει οι βουλευτής Θοδωρής Δρίτσας, Δημήτρης Γάκης, Γιάννης Δραγασάκης, Αγνή Καλογερή, Γιώργος Σταθάκης, Δημήτρης Στρατούλης, Νίκος Συρμαλένιος και Ευκλείδης Τσακαλώτος, επισημαίνοντας ότι «η αυξημένη κρίση, που έχει οδηγήσει τα λαϊκά στρώματα στη φτώχεια και στην απόγνωση, θέτει αντικειμενικά στο δημόσιο διάλογο την ανάγκη επαναξιολόγησης των φοροαπαλλακτικών καθεστώτων και του εφοπλισμού, με κριτήριο τη συνταγματική επιταγή της δίκαιης αναλογικότητας στα δημόσια βάρη».
Όπως προκύπτει από το έγγραφο του κ. Βαρβιτσιώτη που διαβιβάστηκε στη Βουλή, η πρώτη επιστολή έφτασε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην αρμόδια Διεύθυνση Ναυτιλιακής Πολιτικής και Ανάπτυξης στις 4.11.2011 και είχε θέμα «Ελληνικό καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας/πιθανή μείωση του συναφούς με την εργασία κόστους για τους ναυτικούς, άλλα πιθανά κρατικά μέτρα προς όφελος των ναυτιλιακών εταιρειών». Η ελληνική πλευρά έστειλε την απάντηση της στις 23.12.2011. Τον Αύγουστο, στις 6.8.2012 φθάνει στη Διεύθυνση Ναυτιλιακής Πολιτικής και Ανάπτυξης μια ακόμη επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με θέμα «απαλλαγές από το φόρο εισοδήματος και ελληνικό καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας, καθώς και ορισμένα συμπληρωματικά μέτρα υπέρ της θαλάσσιας ναυτιλίας και συναφών κλάδων».
Τον ίδιο μήνα, λίγες ημέρες μετά, στις 24.8.2012 φθάνει στην Διεύθυνση του υπουργείου Ναυτιλίας μια ακόμη επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με θέμα «πιθανή μείωση του συναφούς με την εργασία κόστους για τους ναυτικούς και άλλα πιθανά κρατικά μέτρα προς όφελος των ναυτιλιακών εταιρειών». Οι απόψεις του υπουργείου απεστάλησαν στις 26.10.2012 με έγγραφο στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκής Ένωσης του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο είναι ο αρμόδιος εθνικός συντονιστής επί του θέματος. Στις 5.11.2012 η Διεύθυνση Ευρωπαϊκής Ένωσης του υπουργείου Οικονομικών απέστειλε τις ελληνικές θέσεις ως εθνικός συντονιστής και στις 4.4.2013 μια νέα επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φθάνει στη Διεύθυνση Ναυτιλιακής Πολιτικής με θέμα «Ελληνικό καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας, μείωση του συναφούς με την εργασία κόστους για τους ναυτικούς και άλλα πιθανά κρατικά μέτρα προς όφελος των ναυτιλιακών εταιρειών», δια της οποίας ζητούνται πρόσθετα στοιχεία. Οι θέσεις του υπουργείου διαβιβάστηκαν στον εθνικό συντονιστή (υπουργείο Οικονομικών) στις 31.5.2013.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης στην απάντησή του προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει ότι η ελληνική πολιτεία μεριμνά συνεχώς για την επαύξηση της εμπορικής ναυτιλίας, ιδιαίτερα της ποντοπόρου, προσαρμόζοντας κατάλληλα -όποτε απαιτείται- το ισχύον ιδιαίτερο νομοθετικό πλαίσιο στις εκάστοτε συνθήκες στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.
Σημειώνει επίσης, ότι η ελληνική πολιτεία εφαρμόζει σταθερό και συνταγματικά κατοχυρωμένο σύστημα φορολογίας των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, με στόχο την προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία και εταιρειών στη χώρα.
ΠΗΓΗ
Αποδυναμωμένος εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια ο ελληνικός εμπορικός στόλος, σύμφωνα με στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, μετά από σχετική ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Νίκος Κούζηλος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, που συγκεντρώθηκαν από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, ο αριθμός των πλοίων υπό ελληνική σημαία, συγκριτικά τα έτη 2012-2013 και 2011-2012, παρουσίασε μείωση της τάξης του 3,7% και 3,3% αντίστοιχα, ενώ η συνολική ολική χωρητικότητα για το χρονικό διάστημα 2012-2013 υποχώρησε κατά 0,3% έναντι αύξησης 2,5% για το 2011-2012.
Συγκεκριμένα, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου για πλοία 100 κ.ο.χ.(κόροι ολικής χωρητικότητας) και άνω, τον μήνα Μάρτιο του 2013 ανήλθε σε 1.932 πλοία, με συνολική ολική χωρητικότητα 43.932.408 κόρους, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2012 ο ελληνικός εμπορικός στόλος αριθμούσε 2.006 πλοία άνω των 100 κ.ο.χ. με συνολική χωρητικότητα 44.052.753 κόρους.
Τον Μάρτιο του 2011 ο ελληνικός εμπορικός στόλος εμφανίστηκε με 2.074 πλοία άνω των 100 κ.ο.χ, συνολικής ολικής χωρητικότητας 42.969.229 κόρων.
Όπως επισημαίνει ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, «καταβάλλονται συνεχείς προσπάθειες για την αντιμετώπιση των αυξημένων ποσοστών ανεργίας στη ναυτική εργασία» και στο πλαίσιο αυτό, σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας, εξασφαλίστηκε η συμμετοχή και ανέργων ναυτικών για την τριετία 2013-2016 στο «Σχέδιο Δράσης στοχευμένων παρεμβάσεων για την ενίσχυση της απασχόλησης και της επιχειρηματικότητας των νέων».
Σε κάθε περίπτωση, γενικότερη επιδίωξη του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι -όπως αναφέρει ο κ. Βαρβιτσιώτης- η προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, η διατήρηση και αύξηση των εσόδων από τη ναυτιλία και η ισχυροποίηση του διεθνούς κύρους της χώρας.
Στο μεταξύ, οκτώ βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με αίτηση κατάθεσης εγγράφων, καλούν τον κ. Βαρβιτσιώτη να καταθέσει στη Βουλή τις επιστολές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τις απαντήσεις που έδωσε η ελληνική κυβέρνηση στα ερωτήματα που τέθηκαν για τις φοροαπαλλαγές των ναυτιλιακών εταιρειών.
Σε απάντηση της αίτησης ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου επιβεβαιώνει την ύπαρξη της αλληλογραφίας, σημειώνει όμως ότι «στην παρούσα φάση διαβούλευσης με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τόσο για λόγους δεοντολογίας, όσο και για λόγους διαπραγματευτικής τακτικής, δεν κρίνεται σκόπιμη η δημοσιοποίηση των συναφών κειμένων».
Την αίτηση κατάθεσης εγγράφων είχαν καταθέσει οι βουλευτής Θοδωρής Δρίτσας, Δημήτρης Γάκης, Γιάννης Δραγασάκης, Αγνή Καλογερή, Γιώργος Σταθάκης, Δημήτρης Στρατούλης, Νίκος Συρμαλένιος και Ευκλείδης Τσακαλώτος, επισημαίνοντας ότι «η αυξημένη κρίση, που έχει οδηγήσει τα λαϊκά στρώματα στη φτώχεια και στην απόγνωση, θέτει αντικειμενικά στο δημόσιο διάλογο την ανάγκη επαναξιολόγησης των φοροαπαλλακτικών καθεστώτων και του εφοπλισμού, με κριτήριο τη συνταγματική επιταγή της δίκαιης αναλογικότητας στα δημόσια βάρη».
Όπως προκύπτει από το έγγραφο του κ. Βαρβιτσιώτη που διαβιβάστηκε στη Βουλή, η πρώτη επιστολή έφτασε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην αρμόδια Διεύθυνση Ναυτιλιακής Πολιτικής και Ανάπτυξης στις 4.11.2011 και είχε θέμα «Ελληνικό καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας/πιθανή μείωση του συναφούς με την εργασία κόστους για τους ναυτικούς, άλλα πιθανά κρατικά μέτρα προς όφελος των ναυτιλιακών εταιρειών». Η ελληνική πλευρά έστειλε την απάντηση της στις 23.12.2011. Τον Αύγουστο, στις 6.8.2012 φθάνει στη Διεύθυνση Ναυτιλιακής Πολιτικής και Ανάπτυξης μια ακόμη επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με θέμα «απαλλαγές από το φόρο εισοδήματος και ελληνικό καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας, καθώς και ορισμένα συμπληρωματικά μέτρα υπέρ της θαλάσσιας ναυτιλίας και συναφών κλάδων».
Τον ίδιο μήνα, λίγες ημέρες μετά, στις 24.8.2012 φθάνει στην Διεύθυνση του υπουργείου Ναυτιλίας μια ακόμη επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με θέμα «πιθανή μείωση του συναφούς με την εργασία κόστους για τους ναυτικούς και άλλα πιθανά κρατικά μέτρα προς όφελος των ναυτιλιακών εταιρειών». Οι απόψεις του υπουργείου απεστάλησαν στις 26.10.2012 με έγγραφο στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκής Ένωσης του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο είναι ο αρμόδιος εθνικός συντονιστής επί του θέματος. Στις 5.11.2012 η Διεύθυνση Ευρωπαϊκής Ένωσης του υπουργείου Οικονομικών απέστειλε τις ελληνικές θέσεις ως εθνικός συντονιστής και στις 4.4.2013 μια νέα επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φθάνει στη Διεύθυνση Ναυτιλιακής Πολιτικής με θέμα «Ελληνικό καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας, μείωση του συναφούς με την εργασία κόστους για τους ναυτικούς και άλλα πιθανά κρατικά μέτρα προς όφελος των ναυτιλιακών εταιρειών», δια της οποίας ζητούνται πρόσθετα στοιχεία. Οι θέσεις του υπουργείου διαβιβάστηκαν στον εθνικό συντονιστή (υπουργείο Οικονομικών) στις 31.5.2013.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης στην απάντησή του προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει ότι η ελληνική πολιτεία μεριμνά συνεχώς για την επαύξηση της εμπορικής ναυτιλίας, ιδιαίτερα της ποντοπόρου, προσαρμόζοντας κατάλληλα -όποτε απαιτείται- το ισχύον ιδιαίτερο νομοθετικό πλαίσιο στις εκάστοτε συνθήκες στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.
Σημειώνει επίσης, ότι η ελληνική πολιτεία εφαρμόζει σταθερό και συνταγματικά κατοχυρωμένο σύστημα φορολογίας των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, με στόχο την προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία και εταιρειών στη χώρα.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου