Οι Έλληνες το ‘22 δεν «συνωστίστηκαν» στο λιμάνι της Σμύρνης. «Διώχθηκαν». Στο αλβανικό μέτωπο δεν διεξήχθη ποδοσφαιρικός αγώνας, όπου η ελληνική ομάδα «απώθησε» την ιταλική σύμφωνα με την άκρως διακριτική περιγραφή του Επους του ‘40 από το βιβλίο της κ. Μ. Ρεπούση.
Οι μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού ανακοινώθηκε χθες ότι θα εγκαινιάσουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο το νέο βιβλίο της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας, το οποίο «κάνει τον Ελληνα να αισθάνεται καλά που είναι Ελληνας», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά το μέλος της συγγραφικής του ομάδας, κ. Χ. Μηνάογλου.
Συγγραφική ομάδα
Το βιβλίο «Ιστορία του Νεότερου και Σύγχρονου Κόσμου» των καθηγητών Ιστορίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ι. Κολιόπουλου και Ι. Μηχαηλίδη και των εκπαιδευτικών Χ. Μηνάογλου και Αθ. Καλιανιώτη διήνυσε την τεράστια απόσταση που χωρίζει τους αναθεωρητές ιστοριογράφους που στήριξαν με πάθος το εγχείρημα της κ. Ρεπούση από τους αναγνώστες της παραδοσιακής σχολικής Ιστορίας, τους οποίους ικανοποιεί απολύτως το βιβλίο του κ. Κολιόπουλου.
Πήρε το «τυπωθήτω» από τον υπουργό Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτη και την υφυπουργό Ε. Χριστοφιλοπούλου, καθώς «κρίθηκε επιτυχής» η πιλοτική διδασκαλία του κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς που τελειώνει σε περίπου επτά εβδομάδες.
Το νέο βιβλίο ξεκίνησε να γράφεται το 2007, αμέσως μετά την απόσυρση του περιβόητου εγχειριδίου που στοίχισε στην τότε υπουργό Παιδείας κ. Μ. Γιαννάκου τη βουλευτική της έδρα. Πέρασε σχεδόν μία πενταετία και το ίδιο εγχειρίδιο ενδέχεται να στείλει στη Βουλή τη συγγραφέα του κ. Ρεπούση, υποψήφια με το ψηφοδέλτιο της ΔΗΜ.ΑΡ. στην Α’ Πειραιά, από την αντίστροφη διαδρομή που είχε οδηγήσει στην έξοδο την κ. Γιαννάκου.
Η ομάδα του κ. Κολιόπουλου ανέλαβε τη συγγραφή με απευθείας ανάθεση από τον πρώην υπουργό Παιδείας κ. Ευ. Στυλιανίδη. Η ένταση γύρω από το βιβλίο εκείνη την περίοδο ήταν τόση ώστε ο διαγωνισμός που προηγήθηκε της απευθείας ανάθεσης απέβη άγονος εξαιτίας της εκδήλωσης μηδενικού ενδιαφέροντος για τη συγγραφή του νέου εγχειριδίου της ΣΤ’ Δημοτικού. Η ομάδα του κ. Κολιόπουλου παρέδωσε τα δοκίμια εμπρόθεσμα, τα οποία ενέκρινε μετ’ επαίνων το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Ηλθε όμως αντιμέτωπη με πολιτική εμπλοκή, την οποία δημιούργησε η άρνηση του επιτελείου της κ. Διαμαντοπούλου να προωθήσει τη διδασκαλία του βιβλίου στα Δημοτικά. Τα δοκίμια καταχωνιάστηκαν στα συρτάρια του τρίτου ορόφου του υπουργείου Παιδείας, απ’ όπου τα ανέσυρε μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ο αναπληρωτής υπουργός κ. Κ. Αρβανιτόπουλος.
Αντιπαραθέσεις
Η Ιστορία παραμένει διαχρονικά το γνωστικό αντικείμενο που έχει πυροδοτήσει τις εντονότερες αντιπαραθέσεις. Καθόλου τυχαία, είναι το μοναδικό μάθημα για το οποίο δεν έχει εγκριθεί αναλυτικό πρόγραμμα ενώ έχουν πάρει το πράσινο φως 42 προγράμματα σπουδών για όλα τα υπόλοιπα διδακτικά αντικείμενα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο του «Ψηφιακού Σχολείου».
Με πρωτοβουλία του κ. Μπαμπινιώτη πραγματοποιήθηκε προ ημερών ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή εκπροσώπων από όλα τα Ιστορικά Τμήματα των πανεπιστημίων της χώρας. Συμφωνήθηκε να μελετηθεί όλο το υπάρχον υλικό (ισχύοντα αναλυτικά προγράμματα κ.ά.), να υπάρξει νέα συνάντηση εντός του Απριλίου και εντός του Ιουνίου να υποβληθούν προτάσεις από τους εκπροσώπους των Ιστορικών Τμημάτων, επί των οποίων, όπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας, θα στηριχθεί το αναλυτικό πρόγραμμα της Ιστορίας στα σχολεία.
ΠΗΓΗ
Οι μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού ανακοινώθηκε χθες ότι θα εγκαινιάσουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο το νέο βιβλίο της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας, το οποίο «κάνει τον Ελληνα να αισθάνεται καλά που είναι Ελληνας», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά το μέλος της συγγραφικής του ομάδας, κ. Χ. Μηνάογλου.
Συγγραφική ομάδα
Το βιβλίο «Ιστορία του Νεότερου και Σύγχρονου Κόσμου» των καθηγητών Ιστορίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ι. Κολιόπουλου και Ι. Μηχαηλίδη και των εκπαιδευτικών Χ. Μηνάογλου και Αθ. Καλιανιώτη διήνυσε την τεράστια απόσταση που χωρίζει τους αναθεωρητές ιστοριογράφους που στήριξαν με πάθος το εγχείρημα της κ. Ρεπούση από τους αναγνώστες της παραδοσιακής σχολικής Ιστορίας, τους οποίους ικανοποιεί απολύτως το βιβλίο του κ. Κολιόπουλου.
Πήρε το «τυπωθήτω» από τον υπουργό Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτη και την υφυπουργό Ε. Χριστοφιλοπούλου, καθώς «κρίθηκε επιτυχής» η πιλοτική διδασκαλία του κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς που τελειώνει σε περίπου επτά εβδομάδες.
Το νέο βιβλίο ξεκίνησε να γράφεται το 2007, αμέσως μετά την απόσυρση του περιβόητου εγχειριδίου που στοίχισε στην τότε υπουργό Παιδείας κ. Μ. Γιαννάκου τη βουλευτική της έδρα. Πέρασε σχεδόν μία πενταετία και το ίδιο εγχειρίδιο ενδέχεται να στείλει στη Βουλή τη συγγραφέα του κ. Ρεπούση, υποψήφια με το ψηφοδέλτιο της ΔΗΜ.ΑΡ. στην Α’ Πειραιά, από την αντίστροφη διαδρομή που είχε οδηγήσει στην έξοδο την κ. Γιαννάκου.
Η ομάδα του κ. Κολιόπουλου ανέλαβε τη συγγραφή με απευθείας ανάθεση από τον πρώην υπουργό Παιδείας κ. Ευ. Στυλιανίδη. Η ένταση γύρω από το βιβλίο εκείνη την περίοδο ήταν τόση ώστε ο διαγωνισμός που προηγήθηκε της απευθείας ανάθεσης απέβη άγονος εξαιτίας της εκδήλωσης μηδενικού ενδιαφέροντος για τη συγγραφή του νέου εγχειριδίου της ΣΤ’ Δημοτικού. Η ομάδα του κ. Κολιόπουλου παρέδωσε τα δοκίμια εμπρόθεσμα, τα οποία ενέκρινε μετ’ επαίνων το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Ηλθε όμως αντιμέτωπη με πολιτική εμπλοκή, την οποία δημιούργησε η άρνηση του επιτελείου της κ. Διαμαντοπούλου να προωθήσει τη διδασκαλία του βιβλίου στα Δημοτικά. Τα δοκίμια καταχωνιάστηκαν στα συρτάρια του τρίτου ορόφου του υπουργείου Παιδείας, απ’ όπου τα ανέσυρε μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ο αναπληρωτής υπουργός κ. Κ. Αρβανιτόπουλος.
Αντιπαραθέσεις
Η Ιστορία παραμένει διαχρονικά το γνωστικό αντικείμενο που έχει πυροδοτήσει τις εντονότερες αντιπαραθέσεις. Καθόλου τυχαία, είναι το μοναδικό μάθημα για το οποίο δεν έχει εγκριθεί αναλυτικό πρόγραμμα ενώ έχουν πάρει το πράσινο φως 42 προγράμματα σπουδών για όλα τα υπόλοιπα διδακτικά αντικείμενα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο του «Ψηφιακού Σχολείου».
Με πρωτοβουλία του κ. Μπαμπινιώτη πραγματοποιήθηκε προ ημερών ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή εκπροσώπων από όλα τα Ιστορικά Τμήματα των πανεπιστημίων της χώρας. Συμφωνήθηκε να μελετηθεί όλο το υπάρχον υλικό (ισχύοντα αναλυτικά προγράμματα κ.ά.), να υπάρξει νέα συνάντηση εντός του Απριλίου και εντός του Ιουνίου να υποβληθούν προτάσεις από τους εκπροσώπους των Ιστορικών Τμημάτων, επί των οποίων, όπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας, θα στηριχθεί το αναλυτικό πρόγραμμα της Ιστορίας στα σχολεία.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου